destinace:

skalní vyhlídka pod vrchem Hradiště
0,3 km
cca 8 minut
jen do kopce (ale nenáročný)

lesní pěšiny
NE
ANO
ne

Místními často nazývaná jako „skalka“ je obnaženým skalnatým výběžkem vrchu hradiště tyčícího se nad Svádovem. Rovněž je vrcholem zaniklého lokálního kamenolomu ze kterého se těžil kámen pro stavbu domů ve Svádově, na Budově a v Olešnici.  Skalní vyhlídka se nachází v nadmořské výšce 230 metrů nad mořem a je z ní, zejména v podvečer, kouzelný pohled na slunce, které zapadá nad Ústí nad Labem za kterými vidíte hřebeny Krušných hor.

Pěší turista (cyklista)
Od rozcestníku se dejte podle směru šipky vzhůru po asfaltové cestě až k bráně vily Chotků, které se ve Svádově říká „zámeček“. Těsně před branou najdete vpravo malé schodiště, po kterém pak absolvujete cca 50 metrový kopeček v travnatém porostu podél vily. O vile se říká, že zde měli údajně milostná dostaveníčka císařpán Františka Ferdinanda d'Este a jeho budoucí žena Žofie Chotková když měli nedostatek soukromí v zámku ve Velkém Březně.  Jak všichni víme čekal je později nezávidění hodný konec při atentátu v Sarajevu. Až budete lehce za vilou zahněte vpravo do lesa. V době kdy popis cesty píši (2022) je zde halda dřeva také tu můžete v chlívku najít pašíka. Projdete kolem po vyšlapané cestičce, která vás povede lesem vpravo zpět vzhůru a bude se postupně stáčet kolem kopce vlevo. Z lesa vystoupáte na louku, na které vpravo od Vás plápolá Česká vlajka. Jste v cíli. Pozor na možný pád v případě průzkumu skalnatého útvaru.