destinace:
kolo:
malé děti:
spoje:

centrum Ústí nad Labem (Mírové náměstí)
5,8 km
60 minut
rovinatý (nenáročný)
beton, asfalt
ANO
autobusy, vlaky (tam i zpět do Svádova)

Krajské město Ústí nad Labem je povětšinou  počátečním bodem  k různorodým výletům a to díky významným dopravním uzlům jak autobusové nebo železniční dopravy.

Pěší turista (i cyklista)

1. alternativa cesty: Do Ústí n.L. se od rozcestníku dostanete buď po cyklostezce (která je ze Svádova i pro pěší). Na tuto dojdete podél potoka Bahniště, pak přes železniční přejezd a přes hlavní silnici. Za kterou se dáte dolů kolem budovy bývalé fary (která byla v minulosti  byla např. Místním národním výborem). Dojdete až k řece Labe a zde se dáte vlevo po cyklostezce. Ta Vás nasměruje na Ústí. Projdete kolem fotbalového areálu (kde Vám doporučuji přibrzdit na zmrzlinu). V těchto místech bych chtěl jen podotknout, že až si budete pochutnávat na oné zmrzlině mrkněte na zdejší fotbalové kabiny a tipněte si jak hluboko by jste byli pod vodou při ničivých povodních v roce 2002 když od fotbalových kabin nebyla vidět ani střecha.  Až dojíte zmrzku tak projdete přes Olšinky, minete bývalou Loděnici, za ní Vás cyklostezka odvede od hlavní silnice blíže k Labi. Nakonec se k hlavní silnici opět připojíte u benzínové čerpací stanice. Zde podejdete Mariánský most. Hned za ním se dáte doleva a přes most přejdete na druhou stranu řeky Labe. Zde se dáte vlevo a centrum máte prakticky na dosah. Po chodníku pod viadukt a za ním je další benzínová stanice. Mírové náměstí je před Vámi.

2. alternativa cesty. Podél potoka Bahniště, dojít k železničnímu přejezdu. Nepřecházet jej, ale dát se před ním doleva po cestě, která za nádražím přechází v panelovou cestu a tato vede téměř až do Olšinek. Nepřecházíme ani přejezd který se nachází na konci polí Svádova. Stále jdeme podél trati, kterou máme po pravé ruce. Když cesta která se z panelové opět změní na asfaltovou začne stoupat všimneme si odbočky na šotolinovou cestu, která jde podél trati. Tou dojdeme až do Olšinek, zde už je cesta stejná jako v první alternativě, směr bývalá loděnice.