destinace:

lesní nepzevněné cesty
NE
NE
ANO (spíše pro větší od cca 8 let)
žádné, pouze pěšky, případně přiblížení vlastním vozidlem na Budov

Vodopád u Budova v tzv. Vlčí rokli je jeden z méně známých vodopádů v okolí. Zřejmě proto, že zejména v letních měsících je průtok vody v potoce potažmo i ve vodopádu minimální a tak voda po 11 metrů vysoké skále spíše stéká. Ale ani to mu dle mého názoru neubírá na kráse a jedinečnosti. Vodopád je zcela přístupný. Zajímavý je jeho převis pod který je možné se zcela schovat. Čas od času ve využíván trepmy právě k přespání. Atraktivní je i v zimních měsících kdy stékající voda přimrzá na skálu a postupně vytváří úžasné ledové útvary, pro ně byl vyhledáván již v minulosti (viz obrázek níže)

Pěší turista

1. alternativa cesty: od rozcestníku se vydáte přes hřiště u rest Koruna do ul. a z hřiště vpravo do ul. Květinová. Na konci ulice přechází z asfaltové silnice na lesní cestu. Po pravé ruce budete mít pole. Po cestě jdete podél lesa až narazíte na potok. Na ten narazíte přibližně v místech kde "bydlí" stádo oveček. Dejte se podél potoka vzhůru. U krmelce na který asi po 100 metrech narazíte přejděte. potok tak aby jste jej měli při výstupu vzhůru po pravé ruce (budete tedy na pravém břehu potoka) Cesta pak vede strmě vzhůru úzkou lesní cestičkou. Údolí vedle váz se čí dál tím víc začíná do kopce víc a víc zařezávat a cestička je hooodně blízko srázu. Malé děti mějte stále na dosah ruky, pokud se k vodopádu vydáte s nimi.

Asi po 500 metrech poměrně náročného výstupu (nedoporučuji jít k vodopádu po pár dnech vytrvalých dešťů) dorazíte k vodopádu, který máte po pravé ruce a vede k němu cestička po které můžete sestoupit pod vodopád. Když si vodopád prohlédnete pak se můžete podívat i zezhora. Odtud je to pak jen kousek na Budov. Zde dojdete ke kapličce a dostáváte se i k rozcestníku modré turistické trasy. Z budova pak máte tři možnosti jak dál. Tu první nedoporučuji, vrátit se stejnou cestou. Dolů to opravdu klouže. Druhou alternativou může být sestup z Budova po modré turistické trase při které budete mít netradiční výhled na Svádov a Neštěmice. Sestoupíte celkem pohodovou lesní cestou po vrstevnici do Olšinek a odtud podél železnice do Svádova, nebo na Ústí n. L.. Třetí alternativa je vhodná při návratu do Svádova. A to se v Budově vydat po silnici (při pohledu na kapličku vlevo) Po ní dojdete mezi poli až k serpentýnám. Přejdete přes mostek pod kterým protéká potok Bahniště, který vidíte protékat poblíž našeho rozcestníku U Jakuba. Potok nedaleko od mostku pramení. Za mostkem se po cca 100 metrech dáte ze silnice vlevo do lesa a lesní cesta Vás kolem vodárny (bílá malá budova v lese) dovede až do Svádova.

2. alternativa cesty: (považuji ji osobně za lepší s malými dětmi ve věku kolem 5 let) Od rozcestníku se vydáte podle ukazatele na zastávku BUS MHD - 200m. Na návsi se vydáte cestou ze zámkové dlažby vlevo od požární zbrojnice. Po této jdete do kopce až přejde v asfaltovou a po této stále nahoru. (nikam neodpočovat). U posledního domu před lesem budete mít po levé ruce potok Bahniště. Ten v lese asi po 50 metrech přejdete po mostku a za mostkem po lesní cestě stoupáte pomalu vzhůru. asi po 300 metrech dojtede na asfaltovou silnici na Budov a dáte se na ní vpravo. Silnice se nebojte, na Budov jede tak jedno auto za hodinu. Jde o malou usedlost.  Po silnici překonáte mostek, pod kterým protéká potok Bahniště, podél kterého jste od rozcestníku vyrazili. (potok nedaleko mostu pramení) za mostkem Vás čekají serpentýny vzhůru a pak dlouhá rovinka s alejí mezi poli. Na křižovatce na budově jděte stále rovně až dojdete ke kapličce. odtud kolem hrázděného domu a odbočíte vpravo, dolů lesem cca 200 metrů a jste u vodopádu, ten máte po levé ruce. Po prohlídce se vrátíte zpět na Budov a dáte se po modré turistické cestě po vrstevnici dolů do Olšinek. Odtud potoom buď bezpečně podél železnice do Svádova nebo na Ústí na Labem

Externí odkaz - více informací a obrázků budovského vodopádu