destinace:

zámek Velké Březno
2,9 km
50 minut
rovinatý s jedním slušným kopečkem (nenáročný)

beton, asfalt
ANO
ANO (z cca poloviny po pozemní komunikci)
autobusy, vlaky (tam i zpět do Svádova

Zámek vystavěný v pozdně empírovém rakouském stylu, jež byl sídlem rodu Chotků. Že Vám Chotkové nic neříkají? A co "sedm kulí jako v Sarajevu". Ano ano, když to císařpán František Ferdinand d'Este "koupil" seděla u něj v automobilu i jeho žena Žofie Chotková. Oba atentát nepřežili. Samotný atentát předznamenal konec monarichie. Zámek Chotků nám ale zůstal dodnes a rozhodně by neměl ujít i s přilehlým parkem Vaší pozornosti.

Pěší turista (i cyklista)

1. alternativa cesty: Na začátek přijde to nejhorší z cesty. Od rozcestníku se ve směru kterým ukazuje dostanete na hlavní silnici, která neúprosně stoupá cca 500 do Olešnice. Na jeho zlomu najdete po pravé ruce točnu autobusu, po levé pak boží muka. Teď už to ale muka nebudou, vydejte se z křižovatky cestou dolů do Olešnice a dále po silnici kolem chatové osady, kterou budete mít po své levé ruce. Když silnice začne mizet v lese můžete dál pokračovat po serpentýnách, nebo můžete odbočit vpravo do lesa (doporučuji těm co mají děti s sebou) a po lesní cestě dojdete stejně jako serpentýnami k benzínové pumpě. Od ní se pak dáte buď přes šotolinové parkoviště a mostek přes potok podél pole cestou až k zámku, nebo v případě deštivého počasí můžete využít široký chodník podél hlavní silnice, který vás dovede až k přejezdu ve Velkém Březně. Přejezd nepřecházejte a jdete dále podél kolejí po chodníku ze zámkové dlažby. Tam už by jste měli vidět věže zámku a už nemůžete minout.

Spojení prostředky hromadné dopravy

autobusy (DÚK - doprava Ústeckého kraje): linky 450, 451, 452

vlaky (železniční zastávka Svádov)